Трансформації закладів загальної середньої освіти за зразком: початкова школа - гімназія - ліцей.

Про організацію харчування учнів

Рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.10.2019 № 478 "Про організацію харчування учнів м. Запоріжжя"

За рахунок бюджетних коштів здійснюється харчування учнів:

  • діти з особливими освітніми проблемам

  • діти сироти, діти позбавлені батьківського піклування.діти із малозабезпечених сімей.

  • діти із сімей учасників АТО та ООС

  • діти, які потрапили у складні життєві обставини.

Усі інші учні харчуються за власні кошти.

Документи, які підтверджують статус пільгової категорії учнів

Діти сироти, діти позбавлені батьківського піклування

Рішення органу опіки та піклування або суду про встановлення опіки чи піклування над дитиною сиротою або дитиною позбавленою батьківського піклування. (копія).

Діти із малозабезпечених сімей

Довідку територіального управління соціального захисту населення про отримання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям.

Діти із сімей учасників АТО та ООС

Посвідчення учасника бойових дій, видане органами Міністерства оборони України (копія).

Довідку про безпосередню участь особи в АТО та ООС видану командиром військової частини проходить або проходив військову службу (копія).

Діти, які потрапили у складні життєві обставини (СЖУ)

Довідки про заробітну плату батьків за 6 останніх місяців, копію трудової книжки, копію паспорту батьків

Школа готує документи:

акт обстеження матеріально-побутових умов проживання родини,

протокол засідання комісії з надання пільгового харчування,

рішення педагогічної ради з клопотанням до ТВО.

Комісія ТВО видає наказ по харчуванню дітей СЖУ.

Поради батькам щодо виконання домашнього завдання

  • Перевірте, чи правильно організовано робоче місце дитини.

  • Уточніть режим дня, розплануйте разом із дитиною час, коли вона сяде за уроки.

  • Розплануйте разом із дитиною послідовність приготування уроків і намагайтеся заздалегідь визначити час, який їй знадобиться для виконання кожного завдання.

  • Контролюйте разом із дитиною виконання наміченного плану роботи.

  • Допоможіть дитині, якщо вона зіткнулася з труднощами.

  • Емоційно підтримуйте дитину.

  • Поступово знижуйте ступінь контролю.

  • Не «пролітайте» повз дитину у власній домівці.

  • Дозвольте дитині не знати того, що ви хочете, щоб вона знала.

  • Постійно аналізуйте, що зроблено разом з дитиною.

  • Дозвольте «свіжому повітрю» прилітати у ваш дім.

  • Дозвольте собі мовчати поруч з дитиною.

  • Тримайте двері відчиненими і не заштовхуйте туди дитину.

  • Не змушуйте робити дитину те, чого вона не хоче робити.

  • Погоджуйтеся іноді жити з невизначеністю.

  • Намагайтеся жити за правилами, які ставите перед дитиною.

  • Робіть «амністію» для дитини.

  • Пам’ятайте: ви – не ідеал і не досконалі. Ваша дитина не мусить бути ідеальною чи досконалою. Не вимагайте від неї цього.

  • Майте власну мрію і дайте право мріяти дитині.

  • Не забувайте ні на мить – ви для дитини перший об’єкт наслідування.

  • Ваша дитина – частина вас самих. Любіть її так, як любите себе.

  • Говоріть про свої почуття і запитуйте про почуття дитини.

  • Учіться в інших людей – це розширить ваші батьківські горизонти.

Як допомогти підлітку у виборі професії ? Поради батькам.

Вибір майбутньої професії часто викликає палкі суперечки батьків і дітей, адже батьки впевнені, що краще знають життя, а діти хочуть обирати самостійно, оскільки це їхнє майбутнє. Одвічне питання батьків «як допомогти дітям у виборі професії?» завжди на часі, воно не втрачає своєї гостроти і сьогодні.

То ж варто прислухатися до порад фахівців.

Прислухайтеся до своєї дитини.

В будь-якому разі треба покладатися на її вподобання. Якщо уявити вектор часу, то дитина знаходиться ближче до майбутнього, ніж ви, а отже краще відчуває напрям розвитку світу. Ваша дитина не буде щасливою, якщо сліпо слідуватиме вашому плану. І рано чи пізно, вона все одно повернеться до справи, яка їй подобається, але із втраченим часом, або залишиться нещасною.

Не забувайте, що Ваша дитина - це особистість.

Ви знаєте її улюблений фільм, колір, тварину? Спілкування на такі теми приводить не лише до зближення, а й до самопізнання, що полегшить майбутній вибір. Поспостерігайте, які завдання дитина виконує із задоволенням. Що в неї найкраще виходить: організація днів народжень, дресура собаки, кулінарія. Ці факти необхідно нанизувати, як намисто, доки не отримаєте цілісну картину.

Розповідайте та інформуйте.

При виборі професії, можна виділити декілька площин. Перша – розуміння дитиною себе. Друга – навколишнє середовище з усіма його вимогами: знання професій, ринок праці тощо. Ідеальна професія знаходиться на їх перетині.

Уявіть, у світі за загальними підрахунками існує близько 50-70 тисяч професій. А школяр знає лише 30-40 професій, 15 з яких він бачив у школі і підручниках. Тобто, ці площини у дітей мізерні через відсутність інформації. Допомагайте дитині якомога більше дізнатися про зміст професій: журналіст бере інтерв’ю, урбаніст розробляє план міста, маркетолог опановує мистецтво продавати, реабілітолог допомагає людині стати на ноги після травм і хвороб. Ознайомтеся з ринком праці, разом проаналізуйте, які професії користуються сталим попитом.

Ставте дитині правильні запитання

Згадайте, як давно ви засипали свою дитину запитаннями, на які не отримали виразних відповідей? Якщо дитина не хоче ділитися, значить - вона боїться. Потрібно враховувати психотип дітей, адже запитання можуть бути для них, як допит.

Не ставте закритих питань, наприклад: «Ти вже визначився з професією?». Ви не отримаєте у відповідь нової інформації, лише нерозбірливе «угу» або «нєа», а після трьох запитань дитині набридне, і вона думатиме куди б скоріше сховатися.

Відкриті запитання, якщо їх правильно поставити, допомагають дізнатися нові подробиці. «Як?», «Де?», «Що?» – питання про майбутнє, а не з минулого. Пам’ятайте: не інструкції, а самопізнання.

Намагайтесь уникати питань, які починаються з «Чому?», бо вони асоціюються зі звинуваченням. Єдине виключення: «Чому це для тебе важливо?» Основна мета таких питань – можливість дитині самостійно оцінити свої результати, прогрес, здібності.

Ніколи не запитуйте: «Ким ти будеш, коли виростеш?» Так ви лише заганяєте дитину у ступор. Вона вже є, і ким їй ще бути, як не собою? Правильне питання звучить: "Що тобі подобається робити?"

Дозвольте дитині розкритися самотужки.

Ми не маємо права вирішувати за них, тільки допомагати і підтримувати. Направляти дитину кудись своім авторитетом - ведмежа послуга. Вчинивши таке раз, ви змушені будете постійно стояти над душею і направляти далі по життю. На своє виправдання батьки кажуть, що діти нічого не хочуть. Буває, що дитина дійсно нічого не хоче. Тут не можна нав’язувати, лише цікавитися.

Моніторте ринок праці.

Періодично продивляйтеся актуальні вакансії за обраним напрямом, слідкуйте за тенденціями, ознайомлюйтесь з вимогами. Тоді не стане сюрпризом спілкування з роботодавцем і не виникне питання безробіття і після університету.

Створіть середовище.

Дитина найкраще проявляється через соціальні ситуації, взаємодію з природою, живими організмами, творчість, музику. Це можна зробити через гру або введення у середовище.

Ефективним буде спілкування з людьми, які мають досвід роботи в обраній вашою дитиною професії. Вони можуть розповісти про переваги і недоліки професії з власного досвіду. Зробіть можливим, щоб ваша дитина провела з цією людиною увесь її робочий день, “подивилась кухню зсередини”. Корисним буде створення умов, в яких можна спробувати.

Не тисніть. На все свій час.

Пошук улюбленої справи свого життя – справа нелегка. Не квапте дитину, якщо вона не знає, ким хоче бути. Просто до­поможіть їй виявити, до чого в неї найбільше лежить душа.

Не вимагайте чіткості і визначеності у професії. Фокус повинен бути не на назві, а на діяльності. Світ більше не ділиться на гуманітаріїв і технарів. Освічена людина сьогодення повинна володіти знаннями широкого профілю.

Отже, батьки, ваше головне завдання – розгледіти здібності своєї дитини, розкрити природні задатки і допомогти знайти таку сферу діяльності, де ці здібності змогли б реалізуватися повною мірою.

Нехай ваші діти найдуть справу свого життя і будуть успішними!


Рекомендації для батьків майбутніх п'ятикласників

Обов'язки батьків щодо виховання дітей

Стаття 150 Сімейного Кодексу України. Обов'язки батьків по вихованню та розвитку дитини

1. Батьки зобов'язані виховувати дитину в дусі поваги до прав і свободи інших людей, любові до сім'ї та рідним, до свого народу, своєї Батьківщини.

2. Батьки зобов'язані піклуватися про здоров'я дитини, її фізичний, духовний і моральний розвиток.

3. Батьки зобов'язані забезпечити здобуття дитиною повної загальної середньої освіти, готувати її до самостійного життя.

4. Батьки зобов'язані поважати дитину.

5. Передача дитини на виховання іншим особам не звільняє батьків від обов'язку батьківського піклування щодо неї.

6. Забороняються будь-які види експлуатації батьками своєї дитини.

7. Забороняються фізичні покарання дитини батьками, а також застосування ними інших видів покарань, які принижують людську гідність дитини.

Стаття 151 Сімейного Кодексу України. Права батьків щодо виховання дитини

1. Батьки мають переважне право перед іншими особами на особисте виховання дитини.

2. Батьки мають право залучати до виховання дитини інших осіб, передавати її на виховання фізичним та юридичним особам.

3. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.

Стаття 152 Сімейного Кодексу України. Забезпечення права дитини на належне батьківське виховання

1. Право дитини на належне батьківське виховання забезпечується системою державного контролю, встановленої законом.

2. Дитина має право противитися неналежному виконанню батьками своїх обов'язків щодо нього.

3. Дитина має право звернутися за захистом своїх прав та інтересів до органу опіки та піклування, інших органів державної влади, органи місцевого самоврядування та громадських організацій.

4. Дитина має право звернутися за захистом своїх прав та інтересів безпосередньо до суду, якщо вона досягла чотирнадцяти років.

Стаття 155 Сімейного Кодексу України. Здійснення батьківських прав та виконання батьківських обов'язків

1. Здійснення батьками своїх прав та виконання обов'язків мають ґрунтуватися на повазі до прав дитини та її людської гідності.

2. Батьківські права не можуть здійснюватися всупереч інтересам дитини.

3. Відмова батьків від дитини є неправомірною, суперечить моральним засадам суспільства.

4. Ухилення батьків від виконання батьківських обов'язків є підставою для покладення на них відповідальності, встановленої законом.

Стаття 184 Кодексу України про адміністративні правопорушення

Невиконання батьками або замінюють їх особами обов'язків по вихованню дітей Ухилення батьків або їх замінюють від виконання передбачених законодавством обов'язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей - тягне за собою попередження або накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягнуть за собою накладення штрафу від двох до чотирьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Вчинення неповнолітніми віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років правопорушення, відповідальність за яке передбачено цим Кодексом, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або їх замінюють від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Вчинення неповнолітніми діянь, що містять ознаки злочину, відповідальність за яких передбачена Кримінальним кодексом України, якщо вони не досягли віку, з якого настає кримінальна відповідальність, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або їх замінюють від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Стаття 150 Кримінального кодексу України. Експлуатація дітей.

Експлуатація дітей, які не досягли віку, з якого законодавством дозволяється працевлаштування, шляхом використання їх праці з метою отримання прибутку - карається арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до трьох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років . Ті самі дії, вчинені щодо кількох дітей або якщо вони спричинили істотну шкоду для здоров'я, фізичного розвитку або освітнього рівня дитини, або пов'язані з використанням дитячої праці в шкідливому виробництві, - караються позбавленням волі на строк від двох до п'яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Стаття 166 Кримінального кодексу України. Злісне невиконання обов'язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена ​​опіка чи піклування.

Злісне невиконання батьками, опікунами чи піклувальниками встановлених законом обов'язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена ​​опіка чи піклування, що спричинила тяжкі следств ий, -карається обмеженням волі на строк від двох до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк .

Стаття 1178 Цивільного кодексу України. Відшкодування шкоди, завданої малолітньою особою.

1. Шкода, завдана малолітньою особою (яка не досягла чотирнадцяти років), відшкодовується її батьками (усиновлювачами) або опікуном чи іншою фізичною особою, на правових підставах здійснює виховання малолітньої особи, - якщо вони не доведуть, що шкода не є наслідком несумлінного здійснення або ухилення ними від здійснення виховання та нагляду за малолітньою особою.

2. Якщо малолітня особа завдала шкоди під час перебування під наглядом навчального закладу, закладу охорони здоров'я або іншого закладу, який зобов'язаний здійснювати нагляд за нею, а також під наглядом особи, яка здійснює нагляд за малолітньою особою на підставі договору, ці заклади та особа зобов'язані відшкодувати шкоду , якщо вони не доведуть, що шкоди було завдано не з їхньої вини.

3. Якщо малолітня особа перебувала в закладі, який за законом здійснює щодо неї функції опікуна, цей заклад зобов'язаний відшкодувати шкоду, заподіяну ним, якщо не доведе, що шкоди було завдано не з його вини.

4. Якщо малолітня особа завдала шкоди як з вини батьків (усиновлювачів) або піклувальника, так і з вини закладів або особи, що зобов'язані здійснювати нагляд за нею, батьки (усиновлювачі), опікун, такі заклади та особа зобов'язані відшкодувати шкоду у частці, визначена за домовленістю між ними або за рішенням суду.

5. Обов'язок осіб, визначених частиною першою цієї статті, відшкодувати шкоду, завдану малолітньою особою, не припиняється у разі досягнення нею повноліття. Після досягнення повноліття особа може бути зобов'язана судом частково або в повному обсязі відшкодувати шкоду, завдану нею у віці до чотирнадцяти років життю або здоров'ю потерпілого, якщо вона має достатні для цього кошти, а особи, визначені частиною першою цієї статті, є неплатоспроможними або померли.

У разі відсутності учня на уроках, батьки повинні:

- Попередити класного керівника про причини відсутності дитини;

- У разі відсутності за хворобою надати довідку від лікаря;

- У разі відсутності з інших причин, надати документ або письмову заяву, що підтверджують причини відсутності учня

Прийом до школи здійснюється на підставі:

- особистої заяви батьків або осіб, які їх замінюють;

- свідоцтва про народження;

- медичної довідки;

- документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до 1 класу

Вибуття учнів здійснюється на підставі наступних документів:

- Особистої заяви батьків або осіб, що їх замінюють;

- Довідка від навчального закладу, до якого учень буде зарахований


Додаток до листа МОН.pdf

Цифрове середовище, зокрема мережа Інтернет, сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але і способом комунікації, який нівелює перепони для спілкування. Через глобальний вплив COVID-19 діти проводять все більше часу в Інтернеті.

Зауважуємо, що право дитини на безпеку та захист є базовим та поширюється на її життєдіяльність як онлайн, так і офлайн. Разом з тим, не кожна дитина в Україні володіє достатнім рівнем знань щодо існуючих ризиків в цифровому середовищі та навичками безпечної поведінки в цифровому просторі.

Більш детальну інформацію можна отримати за посиланням: