Трансформації закладів загальної середньої освіти за зразком: початкова школа - гімназія - ліцей. 

Експерти ЮНІСЕФ підготували відеоінструкцію для батьків, які обрали для своїх дітей очне навчання у школі. 

Інструкція допоможе говорити про евакуацію під час сигналу сирени в закладі. У такі моменти представники школи повинні діяти злагоджено, а кожен учень мусить розуміти алгоритм власних дій.

МОН разом із ЮНІСЕФ дбає про те, аби кожна школа була безпечною для здобувачів освіти. За таких умов діти зможуть навчатися та розкривати потенціал навіть в умовах війни.

Про організацію харчування учнів 

За рахунок бюджетних коштів здійснюється харчування учнів:        

Усі інші учні харчуються за власні кошти.

Документи, які підтверджують статус пільгової категорії учнів 

Діти сироти, діти позбавлені батьківського піклування

Рішення органу опіки та піклування або суду про встановлення опіки чи піклування над дитиною сиротою або дитиною позбавленою батьківського піклування. (копія).

Діти із малозабезпечених сімей

Довідку територіального управління соціального захисту населення про отримання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям.

Діти із сімей учасників АТО та ООС

Посвідчення учасника бойових дій, видане органами Міністерства оборони України (копія).

Довідку про безпосередню участь особи в АТО та ООС видану командиром військової частини проходить або проходив військову службу (копія).

Діти, які потрапили у складні життєві обставини (СЖУ)

Довідки про заробітну плату батьків за 6 останніх місяців, копію трудової книжки, копію паспорту батьків

Школа готує документи:

акт обстеження матеріально-побутових умов проживання родини,

протокол засідання комісії з надання пільгового харчування,

рішення педагогічної ради з клопотанням до ТВО.

Комісія ТВО видає наказ по харчуванню дітей СЖУ.

Поради батькам щодо виконання домашнього завдання 

Як допомогти підлітку у виборі професії ? Поради батькам.

Вибір майбутньої професії часто викликає палкі суперечки батьків і дітей, адже батьки впевнені, що краще знають життя, а діти хочуть обирати самостійно, оскільки це їхнє майбутнє. Одвічне питання батьків «як допомогти дітям у виборі професії?» завжди на часі, воно не втрачає своєї гостроти і сьогодні.

То ж варто прислухатися до порад фахівців.

Прислухайтеся до своєї дитини.

В будь-якому разі треба покладатися на її вподобання. Якщо уявити вектор часу, то дитина знаходиться ближче до майбутнього, ніж ви, а отже краще відчуває напрям розвитку світу. Ваша дитина не буде щасливою, якщо сліпо слідуватиме вашому плану. І рано чи пізно,  вона все одно повернеться до справи, яка їй подобається, але із втраченим часом, або залишиться нещасною.

 Не забувайте, що Ваша дитина - це особистість.

Ви знаєте її улюблений фільм, колір, тварину? Спілкування на такі теми приводить не лише до зближення, а й до самопізнання, що полегшить майбутній вибір. Поспостерігайте, які завдання дитина виконує із задоволенням. Що в неї найкраще виходить: організація днів народжень, дресура собаки, кулінарія. Ці факти необхідно нанизувати, як намисто, доки не отримаєте цілісну картину.

 Розповідайте та інформуйте.

При виборі професії, можна виділити декілька площин. Перша – розуміння дитиною себе. Друга – навколишнє середовище з усіма його вимогами: знання професій, ринок праці тощо. Ідеальна професія знаходиться на їх перетині.

Уявіть, у світі за загальними підрахунками існує близько 50-70 тисяч професій. А школяр знає лише 30-40 професій, 15 з яких він бачив у школі і підручниках. Тобто, ці площини у дітей мізерні через відсутність інформації. Допомагайте дитині якомога більше дізнатися про зміст професій: журналіст бере інтерв’ю, урбаніст розробляє план міста, маркетолог опановує мистецтво продавати, реабілітолог допомагає людині стати на ноги після травм і хвороб. Ознайомтеся з ринком праці, разом проаналізуйте, які професії користуються сталим попитом.

 Ставте дитині правильні запитання

Згадайте, як давно ви засипали свою дитину запитаннями, на які не отримали виразних відповідей? Якщо дитина не хоче ділитися, значить - вона боїться. Потрібно враховувати психотип дітей, адже запитання можуть бути для них, як допит.

Не ставте закритих питань, наприклад: «Ти вже визначився з професією?». Ви не отримаєте у відповідь нової інформації, лише нерозбірливе «угу» або «нєа», а після трьох запитань дитині набридне, і вона думатиме куди б скоріше сховатися.

Відкриті запитання, якщо їх правильно поставити, допомагають дізнатися нові подробиці. «Як?», «Де?», «Що?» – питання про майбутнє, а не з минулого. Пам’ятайте: не інструкції, а самопізнання.

Намагайтесь уникати питань, які починаються з «Чому?», бо вони асоціюються зі звинуваченням. Єдине виключення: «Чому це для тебе важливо?» Основна мета таких питань – можливість дитині самостійно оцінити свої результати, прогрес, здібності.

Ніколи не запитуйте: «Ким ти будеш, коли виростеш?» Так ви лише заганяєте дитину у ступор. Вона вже є, і ким їй ще бути, як не собою? Правильне питання звучить: "Що тобі подобається робити?"

 Дозвольте дитині розкритися самотужки.

Ми не маємо права вирішувати за них, тільки допомагати і підтримувати. Направляти дитину кудись своім авторитетом - ведмежа послуга. Вчинивши таке раз, ви змушені будете постійно стояти над душею і направляти далі по життю. На своє виправдання батьки кажуть, що діти нічого не хочуть. Буває, що дитина дійсно нічого не хоче. Тут не можна нав’язувати, лише цікавитися.

 Моніторте ринок праці.

Періодично продивляйтеся актуальні вакансії за обраним напрямом, слідкуйте за тенденціями, ознайомлюйтесь з вимогами. Тоді не стане сюрпризом спілкування з роботодавцем і не виникне питання безробіття і після університету.

 Створіть середовище.

Дитина найкраще проявляється через соціальні ситуації, взаємодію з природою, живими організмами, творчість, музику. Це можна зробити через гру або введення у середовище.

Ефективним буде спілкування з людьми, які мають досвід роботи в обраній вашою дитиною професії. Вони можуть розповісти про переваги і недоліки професії з власного досвіду. Зробіть можливим, щоб ваша дитина провела з цією людиною увесь її робочий день, “подивилась кухню зсередини”. Корисним буде створення умов, в яких можна спробувати.

 Не тисніть. На все свій час.

Пошук улюбленої справи свого життя – справа нелегка. Не квапте дитину, якщо вона не знає, ким хоче бути. Просто до­поможіть їй виявити, до чого в неї найбільше лежить душа.

Не вимагайте чіткості і визначеності у професії.  Фокус повинен бути не на назві, а на діяльності. Світ більше не ділиться на гуманітаріїв і технарів. Освічена людина сьогодення повинна володіти знаннями широкого профілю.

Отже, батьки, ваше головне завдання  – розгледіти здібності своєї дитини, розкрити  природні задатки і допомогти знайти таку сферу діяльності, де ці здібності змогли б реалізуватися повною мірою.

Нехай ваші діти найдуть справу свого життя і будуть успішними!


Пільгові категорії, які мають право на оздоровлення дитини за бюджетні кошти.

Якщо Ваша дитина належить до пільгової категорії  (уважно ознайомтеся із переліком категорій):

- дітей-сиріт;

- дітей, позбавлених батьківського піклування;

- дітей осіб, визнаних учасниками бойових дій відповідно до пункту 19 частини першої статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";

- дітей, один із батьків яких загинув (пропав безвісти) у районі проведення антитерористичних операцій, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, бойових дій чи збройних конфліктів або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних у районі проведення антитерористичних операцій, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, бойових дій чи збройних конфліктів, а також внаслідок захворювання, одержаного у період участі в антитерористичній операції, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях;

- дітей, один із батьків яких загинув під час масових акцій громадянського протесту або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час масових акцій громадянського протесту;

- дітей, зареєстровані як внутрішньо переміщені особи;

- дітей, які проживають у населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення;

- рідних дітей батьків-вихователів або прийомних батьків, які проживають в одному дитячому будинку сімейного типу або в одній прийомній сім’ї;

- дітей, взятих на облік службами у справах дітей як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах;

- дітей з інвалідністю;

- дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

- дітей, які постраждали внаслідок стихійного лиха, техногенних аварій, катастроф;

- дітей з багатодітних сімей;

- дітей з малозабезпечених сімей;

- дітей, батьки яких загинули від нещасного випадку на виробництві або під час виконання службових обов’язків, у тому числі дітей журналістів, які загинули під час виконання службових обов’язків;

- дітей, одному з батьків яких встановлено інвалідність I або II групи;

- дітей, які перебувають на диспансерному обліку;

- талановитих та обдарованих дітей - переможців міжнародних, всеукраїнських, обласних, міських, районних олімпіад, конкурсів, фестивалів, змагань, спартакіад, відмінників навчання, лідерів дитячих громадських організацій;

- дітей - учасників дитячих творчих колективів та спортивних команд;

- дітей працівників агропромислового комплексу та соціальної сфери села,

- інші категорії дітей, визначені відповідно до місцевих програм з оздоровлення та відпочинку дітей.

 

З питань літнього оздоровлення звертатися до соціального педагога та класного керівника.



Про зарахування учнів із числа внутрішньо переміщених осіб у ЗГ №77.

До навчання у закладах загальної середньої освіти громади незалежно від обраного формату можуть долучатися, ми запрошуємо долучатися, також учнів з числа внутрішньо переміщених осіб, які можуть тимчасово відвідувати школи за місцем тимчасового перебування відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 06.03.2022 № 1/3371-22 «Про організацію освітнього процесу».

Надаємо деякі рекомендації щодо тимчасового зарахування учнів із числа внутрішньо переміщених осіб у школи громади:

- заява одного з батьків (або осіб, які їх заміняють) на тимчасове відвідування ЗЗСО;

- наказ керівника ЗЗСО про зарахування на тимчасове відвідування закладу (учнів із числа внутрішньо переміщених осіб не доцільно вносити в основний списковий склад, записувати до алфавітної книги, оскільки вони обліковані в інших ЗЗСО);

- фіксувати навчальні досягнення учнів із числа внутрішньо переміщених осіб в окремих журналах для видачі їм за потреби довідки-витягу з оцінками для представлення у ЗЗСО за постійним місцем навчання.

Для учнів випускних класів (9-х), у разі відсутності можливості повернення до ЗЗСО, у яких вони навчалися до початку військових дій, заклади подають додаткове замовлення для отримання документа про освіту. Крім того, можна організувати навчання вказаних учнів (випускників) за екстернатною формою відповідно до вимог Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 12.01.2016 № 8 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 10 лютого 2021 року № 160).

Для школярів із числа тимчасово внутрішньо переміщених осіб навчання може бути організовано за заявою одного з батьків за індивідуальною формою: екстернатною, сімейною (домашньою).

 

З питань літнього оздоровлення звертатися до соціального педагога та класного керівника.



Обов'язки батьків щодо виховання дітей

Стаття 150 Сімейного Кодексу України. Обов'язки батьків по вихованню та розвитку дитини

1. Батьки зобов'язані виховувати дитину в дусі поваги до прав і свободи інших людей, любові до сім'ї та рідним, до свого народу, своєї Батьківщини.

2. Батьки зобов'язані піклуватися про здоров'я дитини, її фізичний, духовний і моральний розвиток.

3. Батьки зобов'язані забезпечити здобуття дитиною повної загальної середньої освіти, готувати її до самостійного життя.

4. Батьки зобов'язані поважати дитину.

5. Передача дитини на виховання іншим особам не звільняє батьків від обов'язку батьківського піклування щодо неї.

6. Забороняються будь-які види експлуатації батьками своєї дитини.

7. Забороняються фізичні покарання дитини батьками, а також застосування ними інших видів покарань, які принижують людську гідність дитини.

Стаття 151 Сімейного Кодексу України. Права батьків щодо виховання дитини

1. Батьки мають переважне право перед іншими особами на особисте виховання дитини.

2. Батьки мають право залучати до виховання дитини інших осіб, передавати її на виховання фізичним та юридичним особам.

3. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.

Стаття 152 Сімейного Кодексу України. Забезпечення права дитини на належне батьківське виховання

1. Право дитини на належне батьківське виховання забезпечується системою державного контролю, встановленої законом.

2. Дитина має право противитися неналежному виконанню батьками своїх обов'язків щодо нього.

3. Дитина має право звернутися за захистом своїх прав та інтересів до органу опіки та піклування, інших органів державної влади, органи місцевого самоврядування та громадських організацій.

4. Дитина має право звернутися за захистом своїх прав та інтересів безпосередньо до суду, якщо вона досягла чотирнадцяти років.

Стаття 155 Сімейного Кодексу України. Здійснення батьківських прав та виконання батьківських обов'язків

1. Здійснення батьками своїх прав та виконання обов'язків мають ґрунтуватися на повазі до прав дитини та її людської гідності.

2. Батьківські права не можуть здійснюватися всупереч інтересам дитини.

3. Відмова батьків від дитини є неправомірною, суперечить моральним засадам суспільства.

4. Ухилення батьків від виконання батьківських обов'язків є підставою для покладення на них відповідальності, встановленої законом.

Стаття 184 Кодексу України про адміністративні правопорушення

Невиконання батьками або замінюють їх особами обов'язків по вихованню дітей Ухилення батьків або їх замінюють від виконання передбачених законодавством обов'язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей - тягне за собою попередження або накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягнуть за собою накладення штрафу від двох до чотирьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Вчинення неповнолітніми віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років правопорушення, відповідальність за яке передбачено цим Кодексом, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або їх замінюють від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Вчинення неповнолітніми діянь, що містять ознаки злочину, відповідальність за яких передбачена Кримінальним кодексом України, якщо вони не досягли віку, з якого настає кримінальна відповідальність, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або їх замінюють від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Стаття 150 Кримінального кодексу України. Експлуатація дітей.

Експлуатація дітей, які не досягли віку, з якого законодавством дозволяється працевлаштування, шляхом використання їх праці з метою отримання прибутку - карається арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до трьох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років . Ті самі дії, вчинені щодо кількох дітей або якщо вони спричинили істотну шкоду для здоров'я, фізичного розвитку або освітнього рівня дитини, або пов'язані з використанням дитячої праці в шкідливому виробництві, - караються позбавленням волі на строк від двох до п'яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Стаття 166 Кримінального кодексу України. Злісне невиконання обов'язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена ​​опіка чи піклування.

Злісне невиконання батьками, опікунами чи піклувальниками встановлених законом обов'язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена ​​опіка чи піклування, що спричинила тяжкі следств ий, -карається обмеженням волі на строк від двох до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк .

Стаття 1178 Цивільного кодексу України. Відшкодування шкоди, завданої малолітньою особою.

1. Шкода, завдана малолітньою особою (яка не досягла чотирнадцяти років), відшкодовується її батьками (усиновлювачами) або опікуном чи іншою фізичною особою, на правових підставах здійснює виховання малолітньої особи, - якщо вони не доведуть, що шкода не є наслідком несумлінного здійснення або ухилення ними від здійснення виховання та нагляду за малолітньою особою.

2. Якщо малолітня особа завдала шкоди під час перебування під наглядом навчального закладу, закладу охорони здоров'я або іншого закладу, який зобов'язаний здійснювати нагляд за нею, а також під наглядом особи, яка здійснює нагляд за малолітньою особою на підставі договору, ці заклади та особа зобов'язані відшкодувати шкоду , якщо вони не доведуть, що шкоди було завдано не з їхньої вини.

3. Якщо малолітня особа перебувала в закладі, який за законом здійснює щодо неї функції опікуна, цей заклад зобов'язаний відшкодувати шкоду, заподіяну ним, якщо не доведе, що шкоди було завдано не з його вини.

4. Якщо малолітня особа завдала шкоди як з вини батьків (усиновлювачів) або піклувальника, так і з вини закладів або особи, що зобов'язані здійснювати нагляд за нею, батьки (усиновлювачі), опікун, такі заклади та особа зобов'язані відшкодувати шкоду у частці, визначена за домовленістю між ними або за рішенням суду.

5. Обов'язок осіб, визначених частиною першою цієї статті, відшкодувати шкоду, завдану малолітньою особою, не припиняється у разі досягнення нею повноліття. Після досягнення повноліття особа може бути зобов'язана судом частково або в повному обсязі відшкодувати шкоду, завдану нею у віці до чотирнадцяти років життю або здоров'ю потерпілого, якщо вона має достатні для цього кошти, а особи, визначені частиною першою цієї статті, є неплатоспроможними або померли.

У разі відсутності учня на уроках, батьки повинні:

- Попередити класного керівника про причини відсутності дитини;

- У разі відсутності за хворобою надати довідку від лікаря;

- У разі відсутності з інших причин, надати документ або письмову заяву, що підтверджують причини відсутності учня

 

Прийом до школи здійснюється на підставі:

- особистої заяви батьків або осіб, які їх замінюють;

- свідоцтва про народження;

- медичної довідки;

- документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до 1 класу

Вибуття учнів здійснюється на підставі наступних документів:

- Особистої заяви батьків або осіб, що їх замінюють;

- Довідка від навчального закладу, до якого учень буде зарахований


Додаток до листа МОН.pdf

Цифрове середовище, зокрема мережа Інтернет, сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але і способом комунікації, який нівелює перепони для спілкування. Через глобальний вплив COVID-19 діти проводять все більше часу в Інтернеті.

Зауважуємо, що право дитини на безпеку та захист є базовим та поширюється на її життєдіяльність як онлайн, так і офлайн. Разом з тим, не кожна дитина в Україні володіє достатнім рівнем знань щодо існуючих ризиків в цифровому середовищі та навичками безпечної поведінки в цифровому просторі.

Більш детальну інформацію можна отримати  у рекомендаціях для ппроведення додаткових профілактичних заходів (надається) 

як батькам організувати освітній процес.pdf

Як розібратися з оцінками на телефоні 

Як розібратися з оцінками на ПК 

Організація освітньої діяльності в класах НУШ

презентація.pptx

Друзі, батьки!!!

В ці складні дні наші діти, в не менш складних обставинах. Вони знаходяться поруч і їм так само страшно, а може навіть більше.

Велике прохання, дайте їм можливість трошки відволіктись від новин та обговорень дорослих, включіть їм хоча б на пів годинки українську казку!!

Так ви зможете трошки зменшити напругу у дитини і самі відволіктись від новин.

За посиланням нижче доступно багато українських аудіо казок, посилання працює на будь якому пристрої, та ми будемо підтримувати роботу, доки буде така можливість

Ми-готові-Для-сім'ї.pdf

Що таке війна? Як правильно поговорит про це з дитиною?

Як пояснити це дитині та вправи для психологічної допомоги: сімейна та дитяча психологиня Світлана Ройз. 

⚪ Ми можемо пояснити, що війна — це агресивні дії однієї країни щодо іншої. Війна вже триває 8 років, просто вона була для нас непомітна. Зараз це змінилося. Якщо дитина знає, що таке цінності, можна пояснити, що цінності людей і країн можуть не збігатися.

⚪ Війна — це завжди страшно та жахливо. Ми маємо робити акцент: “Дивися, ми зараз у безпеці й наша армія робить усе, щоби ми залишалися в безпеці. А для того, щоби ми були в більшій безпеці, нам треба прислуховуватися одне до одного, важливо, щоби ти робив те, що я кажу. Ти відповідаєш за те-то й те-то”. Дитину важливо зробити відповідальним за щось. Будь-яка розмова з дитиною має закінчуватися обіймами.

⚪ Корабель не тоне на воді, він тоне, коли вода потрапляє всередину нього. Тому не так важливо, що зовні, важливо — що ми впускаємо всередину. 

⚪ Далі — кілька порад, як допомгти дитині. 

◽ Режим дня. Робіть усе, що ви робили раніше, якщо є така можливість. Якщо дитина їла завжди о певній годині та є можливість так робити і надалі — продовжуйте. Те, що зараз пов’язує нас із мирним часом, буде на користь.

◽Важливо створювати безпечний простір. Наприклад, будиночки чи “халабуди”, сидіти на підлозі, малювати будиночки, гратися в хованки. Те, що може давати відчуття кордонів.

◽ Грати в псевдоагресивні ігри. Наприклад, битися подушками, бігати і кричати, грати в боулінг чи збивати кульки.

◽Використовуємо протокол для дітей у стресі, про який я дізналася від одного з моїх викладачів з Ізраїля Олександра Гершанова. Коли людина пережила стрес, перше, що треба зробити — обійняти її. Але водночас важливо старатися не торкатися відкритих частин тіла, бо це може спричинити ще більшу невротизацію. Ми можемо взяти людину за руку, якщо інший контакт неможливий.

◽Розмахувати руками, як маятником.