Академічна доброчесність
Що таке
академічна доброчесність?
Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Джерело: https://project380890.tilda.ws/page7412233.html
Академічна доброчесність передбачає:
Для вчителів
Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:
посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
об'єктивне оцінювання результатів навчання.
Для учнів
Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
Наслідки порушення академічної доброчесності:
Для вчителів
За порушення академічної доброчесності педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;
позбавлення присудженого наукового (освітньо-творчого) ступеня чи присвоєного вченого звання;
відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
Для учнів
За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;
відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту);
позбавлення академічної стипендії;
позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.
Види академічної відповідальності (у тому числі додаткові та/або деталізовані) учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціальними законами та/або внутрішніми положеннями закладу освіти, що мають бути затверджені (погоджені) основним колегіальним органом управління закладу освіти та погоджені з відповідними органами самоврядування здобувачів освіти в частині їхньої відповідальності.
Треба знати!
Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається уповноваженим колегіальним органом управління закладу освіти з урахуванням вимог цього Закону та спеціальних законів.
Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:
ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;
особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;
знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;
оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.
* Матеріал підготовлений на основі «Закону про освіту».
Проєкт "Прозора школа"
НАШ ЗАКЛАД ДОЛУЧИВСЯ ДО ПРОЄКТУ «ПРОЗОРА ШКОЛА» ЗА УЧАСТІ НАЗК
«Прозора школа» – це просвітницький проєкт Офісу доброчесності НАЗК, спрямований на створення доброчесного та прозорого середовища в школах України.
Педагогічна рада нашої гімназії намітила план роботи колективу з впровадження новітніх методик доброчесності у нашому закладі освіти. Одним з перших реалізованих кроків стала робота над індивідуальною відповідальністю з формування самодисципліни та самоконтролю педагогів. З цією метою вчителі долучилися до проходження курсів від НАЗК щодо побудови доброчесного освітнього середовища “Прозора школа: як побудувати доброчесне середовище”.
А також готують проведення інтерактивів «Квадрат Декарта» у рамках якого шукатимуть відповідь на питання «Що буде, якщо наша Гімназія є доброчесною?» та проведення уроків з доброчесності у 3-9 класах.
Загалом у межах проєкту педагогічні працівники матимуть змогу ознайомлюватись із тематичними матеріалами, підготовленими Офісом доброчесності, НАЗК, відвідувати онлайн курси, брати участь у тематичних активностях із метою донесення до здобувачів освіти інформації про доброчесність.
Варто зазначити, що наш заклад уже багато років виховує національну свідомість патріотів, які безмежно, безкорисливо люблять свій народ, Батьківщину, її історію, культуру і готові брати участь у побудові держави європейського зразка на основі доброчесності та боротьби з корупцією. Це справжній осередок формування громадянської свідомості та моральних чеснот.
ЦІКАВО: На заняттях ми використовуємо Квадрат Декарта — цікавий метод прийняття рішення, ось як він працює
Зазвичай ми, відшукуючи відповіді на життєво важливі питання, не враховуємо всі можливі наслідки тієї чи іншої події. Зосередившись на одному варіанті, ми забуваємо про інші, про що згодом шкодуємо і хочемо все виправити. Це популярна психологічна техніка прийняття рішень, яку придумав фізик, математик і філософ, француз Рене Декарт
Її суть полягає у тому, що потрібно розглянути проблему/ситуацію відповівши всього на 4 питання з яких власне і складається квадрат:
Що буде, якщо це станеться? (Що я отримаю, плюси від цього)
Що буде, якщо цього не станеться? (Все залишиться так, як було, плюси від неотримання бажаного)
Чого НЕ буде, якщо це станеться? (Мінуси від отримання бажаного)
Чого НЕ буде, якщо це НЕ станеться? (Мінуси від неотримання бажаного)
Напроти кожної позитивної відповіді потрібно поставити «+», а напроти негативної «–». Якщо вагомішими будуть плюси, тоді можна сміливо приймайте рішення!
Пам’ятаймо, що доброчесність – це вибір кожного з нас, а від цього вибору часто залежать і доленосні рішення як у власному житті, так і в державі.