У 2024-2025 році системно та послідовно велася робота над дотриманням прав дітей, забезпеченням проходження процесу соціалізації, соціальної згуртованості учнів-батьків-вчителів, адаптації учнів у школі, профілактиці негативних явищ в учнівському середовищі, а також розвитку повноцінної особистості учня та відповідального громадянина. У школі систематизована робота з соціального захисту неповнолітніх.
Протягом навчального року двічі було проведено обстеження житлово–побутових та матеріальних умов життя дітей-сиріт і дітей, що залишилися без батьківського піклування, та з’ясований стан утримання навчання та виховання учнів. Також були перевірені питання збереження житла та майна дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, питання виплати їм пенсій, соціальної допомоги по опіці згідно чинного в Україні законодавства. 3 дитини сироти були забезпечені шкільною формою, а також безкоштовними підручниками.
Для виконання Закону «Про освіту» та Конвенції про права дитини у закладі освіти на початку навчального року було оформлено соціальні паспорти кожного класу та на підставі їх – соціальний паспорт закладу освіти, який дав змогу відобразити специфіку учнівського складу школи та системно бачити акценти та напрямки в роботі соціально-психологічної служби з «категорійними дітьми»:
Діти сироти – 2;
Діти, позбавлені батьківського піклування – 6;
Діти з малозабезпечених сімей – 1;
Діти з інвалідністю – 4;
Діти з багатодітних сімей – 47;
Діти, батьки яких перебували в зоні АТО - ООС - 24;
Діти, загиблих учасників АТО-ООС - 2;
Діти, зареєстровані як внутрішньо переміщені особи – 25.
Робота з категорійними учнями школи здійснювалася за наступними видами:
діагностична, консультативна та розвивальна робота;
робота по сприянню повноцінному особистісному розвитку учнів з урахуванням їх вікових індивідуальних особливостей, здібностей, нахилів та інтересів;
захисна робота;
забезпечення соціально-педагогічної підтримки сім’ї у формуванні особистості учня
Проводилась системна робота по виявленню дітей, які опинилися в складних життєвих ситуаціях, створено банк даних, поповнення новою інформацією списків учнів з неповних, багатодітних, малозабезпечених сімей, списки дітей з обмеженими фізичними можливостями, дітей-сиріт та дітей, батьки яких є учасниками бойових дій, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та інші категорії.
Систематично проводились індивідуальні консультації з учнями-сиротами, позбавленими батьківського піклування, категорійними учнями, батьками, опікунами учнів та педагогами, на предмет профілактики та вирішення питань правопорушень серед учнів, соціального та педагогічного супроводу проблемних ситуацій, вирішення конфліктів. Надавалась консультаційно-методична допомога. Ця діяльність здійснювалась за наступними формами:
анкетування;
профілактичні заняття;
година спілкування;
бесіди;
заняття з елементами тренінгу;
акції в рамках роботи волонтерського клубу;
індивідуальні та групові консультації учнів, батьків та педагогічних працівників;
обстеження житлово-побутових та атмосферу моральних умов
виховання учнів пільгових категорій.
Протягом року учні з категорійних родин залучалися до участі в шкільних та позашкільних заходах, конкурсах, вікторинах, спортивних змаганнях. З метою формування здорового способу життя, учні залучалися до спортивних секцій і гуртків. Із учнями, що стоять на внутрішкільному обліку систематично проводилась профілактична робота. Учні, що схильні до девіантної поведінки систематично запрошувалися на шкільну Раду з профілактики правопорушень, де з ними проводяться профілактичні бесіди.