«Прозора школа» – це просвітницький проєкт Офісу доброчесності НАЗК, спрямований на створення доброчесного та прозорого середовища в школах України.
НАШ ЗАКЛАД ДОЛУЧИВСЯ ДО ПРОЄКТУ «ПРОЗОРА ШКОЛА» ЗА УЧАСТІ НАЗК
«Прозора школа» – це просвітницький проєкт Офісу доброчесності НАЗК, спрямований на створення доброчесного та прозорого середовища в школах України.
Педагогічна рада нашої гімназії намітила план роботи колективу з впровадження новітніх методик доброчесності у нашому закладі освіти. Одним з перших реалізованих кроків стала робота над індивідуальною відповідальністю з формування самодисципліни та самоконтролю педагогів. З цією метою вчителі долучилися до проходження курсів від НАЗК щодо побудови доброчесного освітнього середовища “Прозора школа: як побудувати доброчесне середовище”.
А також готують проведення інтерактивів «Квадрат Декарта» у рамках якого шукатимуть відповідь на питання «Що буде, якщо наша Гімназія є доброчесною?» та проведення уроків з доброчесності у 3-9 класах.
Загалом у межах проєкту педагогічні працівники матимуть змогу ознайомлюватись із тематичними матеріалами, підготовленими Офісом доброчесності, НАЗК, відвідувати онлайн курси, брати участь у тематичних активностях із метою донесення до здобувачів освіти інформації про доброчесність.
Варто зазначити, що наш заклад уже багато років виховує національну свідомість патріотів, які безмежно, безкорисливо люблять свій народ, Батьківщину, її історію, культуру і готові брати участь у побудові держави європейського зразка на основі доброчесності та боротьби з корупцією. Це справжній осередок формування громадянської свідомості та моральних чеснот.
ЦІКАВО: На заняттях ми використовуємо Квадрат Декарта — цікавий метод прийняття рішення, ось як він працює
Зазвичай ми, відшукуючи відповіді на життєво важливі питання, не враховуємо всі можливі наслідки тієї чи іншої події. Зосередившись на одному варіанті, ми забуваємо про інші, про що згодом шкодуємо і хочемо все виправити. Це популярна психологічна техніка прийняття рішень, яку придумав фізик, математик і філософ, француз Рене Декарт
Її суть полягає у тому, що потрібно розглянути проблему/ситуацію відповівши всього на 4 питання з яких власне і складається квадрат:
Що буде, якщо це станеться? (Що я отримаю, плюси від цього)
Що буде, якщо цього не станеться? (Все залишиться так, як було, плюси від неотримання бажаного)
Чого НЕ буде, якщо це станеться? (Мінуси від отримання бажаного)
Чого НЕ буде, якщо це НЕ станеться? (Мінуси від неотримання бажаного)
Напроти кожної позитивної відповіді потрібно поставити «+», а напроти негативної «–». Якщо вагомішими будуть плюси, тоді можна сміливо приймайте рішення!
Пам’ятаймо, що доброчесність – це вибір кожного з нас, а від цього вибору часто залежать і доленосні рішення як у власному житті, так і в державі.
"Амбасадор доброчесності" – це рольова гра, створена як підсумок нашої участі в проєкті НАЗК "Прозора школа". Вона допомагає учням закріпити знання про чесність, прозорість і відповідальність у навчанні та повсякденному житті.
Мета гри – навчити школярів приймати чесні рішення в різних життєвих ситуаціях та розуміти наслідки неетичної поведінки.
Як проходить гра? Учні отримують завдання, засновані на реальних шкільних ситуаціях, і шукають справедливе рішення, керуючись принципами доброчесності.
Що розвиває гра? Критичне мислення, відповідальність, вміння аргументувати свою позицію та розпізнавати нечесні дії.
Ця гра – не просто розвага, а важливий крок до формування свідомих і відповідальних громадян!
Методичний супровід
Під час уроків доброчесності учні 5-6 класів ознайомилися із поняттям «академічна доброчесність», визначили основні принципи її дотримання та порушення, розробили правила доброчесної поведінки для учнів класу. Визанчились, як пов'язані добречесність та Держава.
Наші маленькі громадяни вчаться бути чесними, справедливими та відповідальними! Уроки доброчесності для 3-4 класів – це крок до світлого майбутнього нашої країни.
Завершився тиждень доброчесності у нашій школі, і настав час підбити підсумки цієї значущої події.
Протягом тижня ми активно працювали над поширенням принципів чесності, відповідальності та прозорості серед учнів і вчителів. Було проведено численні заходи, серед яких:
Воркшопи та лекції для учнів, спрямовані на підвищення обізнаності про важливість доброчесності в навчанні та житті.
Тренінг для вчителів.
Старт занять з доброчесності для учнів 3, 4 та 9 класів.
Особливо варто відзначити активну участь наших учнів та вчителів. Всі ці заходи стали можливими завдяки вашій підтримці та участі. Разом ми змогли створити атмосферу довіри та поваги, яка буде продовжувати надихати нас і надалі.
Будьте доброчесними, і нехай це стане нашою спільною метою!
У рамках Тижня доброчесності директором гімназії Сергієм ПУЗИНОЮ та практичним психологом Антоном БАГРІНИМ, було проведено для педагогічного колективу, семінар-практикум на тему: "АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ЗАПОРІЗЬКОЇ ГІМНАЗІЇ №77".
Учасники семінару ознайомилися з актуальними матеріалами та обговорили питання забезпечення прозорості в освітньому процесі. Учасники працювали в групах та дали відповідь на наступні запитання:
Який розвиток технологій впливає на поняття академічної доброчесності?
Які нові форми академічного шахрайства з’явилися завдяки технологіям?
Як можна використовувати технології для просування академічної доброчесності?
Яку роль повинна відігравати адміністрація закладу освіти у формуванні культури академічної доброчесності?
Розробити критерії оцінювання для роботи, де легко скопіювати інформацію з Інтернету.
Створити сценарій розмови з учнем який зізнався в плагіаті.
Проаналізувати політику академічної доброчесності нашого закладу та запропонувати зміни.
Розробити інструмент для самооцінки рівня академічної доброчесності.
Дали оцінку своєї роботи.
Тиждень доброчесності у Запорізькій гімназії №77 стартував!
Раді повідомити, що у Запорізькій гімназії №77 стартував Тиждень доброчесності! Наші учні активно долучилися до челенджу "Доброчесність у дії", демонструючи свої принципи і цінності в повсякденному житті.
Протягом цього тижня учні матимуть змогу взяти участь у різноманітних заходах, спрямованих на розвиток доброчесності, чесності та справедливості. Вони поділяться своїми думками та ідеями про важливість цих цінностей у суспільстві.
Разом ми створюємо світ, де кожен чинить правильно, навіть тоді, коли ніхто не бачить.