Державний стандарт соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання: Наказ Міністерства соціальної політики України від 23.12.2021 № 718, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21 січня 2022 р. за № 72/37408
Постанова Кабінету Міністрів України від 30.08.2022 № 979 - зміни стосовно діяльності спеціальних закладів освіти на період війни, завдяки яким передбачено можливість забезпечення на базі цих закладів корекційно- розвиткових та психолого-педагогічних послуг для змінного контингенту.
Зміни до Порядків організації інклюзивного навчання постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2022 № 483 у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду).
Рекомендації щодо роботи асистента вчителя в умовах дистанційного навчання під час воєнного стану та недопущення порушення трудових прав педагогічних працівників, які виконують функції асистента вчителя: у листи МОН від 06.09.2022 № 1/10258-22 та від 29.09.2022 № 1/11471-22.
Умови для продовження навчання в закладах загальної середньої освіти України для дітей, які були вимушені змінити місце навчання та/або проживання в межах Україні або перебувають за кордоном: Наказ від 28.03.2022 № 274 «Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні».
Методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні: Наказ МОН від 15.05.2023 № 563
Роз’яснення щодо організації освітнього процесу для дітей з ососбливими освітніми потребами з урахуванням змін; лист МОН від 15.06.2022 № 1/6435-22 «Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами».
Інструктивно- методичні матеріали щодо порядку підготовки закладу освіти до нового навчального року та опалювального сезону з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності: Лист МОН від 26.07.2022 № 1/8462-22)
Методичні рекомендації «Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації», розроблені Державною установою «Український інститут розвитку освіти», надіслані листом МОН від 03.08.2023 № 1/11479-23 т: https://mon.gov.ua/storage/app/media/inkluzyvne-navchannya/2023/08/04/Lyst.MON-1.11479-23.vid.03.08.2023-1.pdf
ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:
Діти навчаються разом у звичайній школі.
Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
Діти отримують можливість жити разом з батьками.
Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.
Переваги для дітей без особливих потреб:
вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
вчаться співробітництву;
вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
ПЕРЕВАГИ ДЛЯ РОДИН:
Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.
Переваги для вчителів та інших фахівців:
Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.